O escapadă de weekend și Kings of Leon

Dacă încă nu au apucat să vă inunde numeroasele poze pe care le-am postat pe rețelele social media, să vă povestesc: în weekend-ul prelungit ce tocmai a trecut, am fost la Viena pentru că am avut bilet la concert Kings of Leon, și dacă tot e aproape Bratislava și nu am fost acolo niciodată, eeee, macarena!

Cronologic, deci! Între Viena și Bratislava circulă trenuri din oră în oră – cam atât faci cu trenul: o oră, fiindcă e superaproape. Biletul e ieftin – 16 euro dus-întors, preț întreg de adult. Am zis să profit din plin de o zi minunată și cam caldă – nu mă așteptam, e drept, să fie chiar atât de cald! – așa că am dat o fuguță în capitala Slovaciei, și ce bine că am făcut asta!

20170602_120858[1]

20170602_123559[1]

20170602_130258[1]

N-aș fi crezut vreodată – vedeți, ignoranța – câte conexiuni poate avea Bratislava cu Viena și cu Ungaria chiar! Știați că Bratislava a fost orașul-scaun al Regatului Ungariei timp de aproape 200 de ani, și că a făcut chiar parte din Imperiul Austro-Ungar? Sau că fostul nume al orașului – Pressburg – era, evident, germanic? Nu-i de mirare, așadar, că a doua limbă vorbită în Slovacia e germana! Cu toate acestea, vorbesc bine și engleza, nu am avut probleme – inclusiv moșulică portarul de la castel-muzeu se descurca foarte ok. 🙂

Nu am stat decât câteva ore în Bratislava, așa că am urcat doar la castelul de pe deal, de unde se vede panorama asupra orașului, am văzut ce-i de vizitat înăuntru, am luat prânzul în centru, am intrat în biserica Sf. Martin (unde erau încoronați regii în Regatul Ungariei) și m-am plimbat. Mi s-a părut foarte ușor să mă descurc, m-am dus pe unde am vrut eu fără să am o țintă anume, și tot nu m-am rătăcit, deși e drept și că nu m-am depărtat foarte mult de malul stâng al Dunării (unde eram eu).

Mi-a plăcut tot ce am văzut și am mâncat/băut – bere slovacă, mai ales – și o să revin cu drag, pentru că într-adevăr cred că mai sunt multe de văzut în Bratislava. O variantă faină e de mers cu vaporul din Viena, poate altă dată! Recomand, deci, pentru o mică escapadă, Bratislava, și inclusiv alte locuri în Slovacia – mai ales pentru cei care au mașină – ca de exemplu Munții Tatra și drumeții prin parcuri naționale.

20170602_140350[1]

20170602_144637[1]

20170602_133041[1]

Revenind la Viena, deși e a doua oară când o vizitez (tot pentru un concert, apropo!), îmi place enorm, cred că devine unul din locurile mele preferate din Europa! Despre turul cu bicicletele pe dealurile de viță de vie o să vă povestesc separat, la capitolul ”sustenabilitate”, clar, dar până atunci, două elemente importante ale zilelor de sâmbătă și duminică au fost Muzeul Belvedere, și concertul Kings of Leon din cadrul Rock in Vienna 2017.

Am ales Muzeul Belvedere pentru că deține cea mai mare colecție de lucrări ale lui Gustav Klimt, și voiam să le văd și în ”viața reală”, nu doar ca poze pe internet. Ca artist, Klimt m-a impresionat prin ingeniozitatea utilizării foiței de aur în lucrările sale – care l-au și făcut celebru. El a pictat și alte diverse, femei și peisaje, totuși, picturile acestea aurite sunt clar semnătura lui originală. ”Lovers – sau The Kiss” mi se pare o realizare atât de frumoasă, abia mi-am putut lua ochii de pe ea. E superbă, și nu am fost surprinsă deloc că lumea se înghesuia să o fotografieze sau să-și facă selfie-uri cu tabloul în spate. O scenă similară este și în The Embrace/Fulfillment, dar aceasta se află la Bruxelles, unde încă n-am ajuns. 😛 În orice caz, rezidă idee unei conexiuni, unei contopiri între iubiți, departe de mundan, aproape de grație și perfecțiune, într-un moment cald, gingaș.

20170604_163354[1]

Cu această ocazie am descoperit și alți doi artiști care mi-au plăcut – Alfred Wickenburg și Lawrence Alma-Tadema, dintre care unul s-a jucat cu culorile în chipuri deosebite, iar al doilea parcă părea un izvor infinit de creativitate, inspirându-se pentru lucrările sale din multe domenii – de la prietenii lui, casa din Londra, Egiptul Antic, Roma Antică, natură, și așa mai departe. Frumoase au fost galeriile din muzeul Belvedere dedicate lor, foarte la subiect și descriptive.

20170604_162518[1]

20170604_175524[1]

Trecând într-o parte culturală mai modernă, să vă zic de concert. Kings of Leon cântă live exact așa cum îi auziți pe înregistrare, și nu glumesc! Festivalul Rock in Vienna s-a ținut pe o limbă de pământ din Dunăre (Donauinsel), ușor de ajuns cu metroul, bine organizat, n-am stat la cozi, n-am suferit de întârziere, nimic, totul a fost super bine organizat! Ne-am îndrăgostit de Zipfer, un fel de Radler al lor, companie care a și fost sponsor principal – toată lumea își lua Zipfer, era delicios! Concertul a început la 21:20 și a ținut o oră jumătate, timp în care am cântat de n-am mai putut, am dansat, ne-am legănat, am suspinat pe versurile melodiilor sensibile ale celor de la Kings of Leon.

IMG-20170604-WA0027

La concerte apreciez mereu și dacă există un vizual aparte care să însoțească performanța live, luminile, imagini pe ecrane etc. și cei de la KOL au avut asta din plin, pentru fiecare melodie se schimba tot. Au cântat melodii vechi și noi, cu aceeași dedicare și pasiune, băieți la locul lor, cu un timbru aparte al solistului – apropo, știați că toți, cu excepția unuia din ei, sunt frați? 🙂 Eu nu o să-i prind la București pentru că sunt în concediu, dar vă recomand să mergeți dacă aveți ocazia, merită!

20170603_212309[1]

20170603_213039[1]

Cam așa cu Viena, Bratislava, și Kings of Leon – a fost o escapadă de weekend foarte drăguță, cu multe plimbări, râsete, noi perspective de artă, locuri și activități, și relaxare (cel puțin pentru mine). Păcat că legăturile Timișoara-Budapesta-Viena nu sunt atât de grozave precum ar putea fi, pentru că reprezintă niște oportunități foarte faine de turism. Din Viena până în Munchen, cu trenul, sunt 4 ore, și dacă ar fi să fie din Timișoara, mna, să zicem 5 ore, dar fără să schimbi în Budapesta – ci doar să ai opțiunea să cobori, dacă vrei. Eu zic că ar fi util un astfel de tren. Dar poate că vorbesc prostii. Clar este că voi reveni la Viena cu drag, cu alte experiențe și lucruri frumoase de împărtășit. 🙂

3 comentarii

  1. Ah, ce mult mi-a placut Bratislava si ce dor imi e de ea. Eu am vizitat-o prin 2011 si veneam dinspre Cehia. Am mers cu trenul si a fost super fain. Si noi am prins o zi caniculara, dar ne-a salvat plimbarea pe Dunare ca ne-a mai racorit. Imi place ca ai avut un weekend plin de activitati diverse si ca ai avut ocazia si sa vezi operele lui Klimt ❤

Lasă un răspuns

