Mai multă iubire, mai puțină ură

Scriu acest articol pentru a vorbi mai mult despre iubire, decât despre ură. Despre toleranță, decât despre frica asupra lucrurilor pe care nu le putem înțelege și preferăm să le respingem. Despre niște ‘norme’ din societate care există doar pentru că noi existăm cum suntem așa, azi, decise tot de noi, neimpuse de nimeni altcineva. Cumva, simt că dacă nu aș scrie despre asta, ar fi împotriva firii mele. Acum … multe s-au spus, și se vor spune în online pe acest subiect. Dar tot vreau să vă povestesc câte ceva.

Când eram mică, îmi era frică de foarte multe lucruri (nu că acum nu mi-ar fi de altele), care erau formate în capul meu doar pentru că ”așa au zis alții”. Nu aveau neapărat sens, dar le acceptam pentru că eram încă într-o cutie mică (acum o fi mai mare cutia). Îmi era frică să port ceva haină mai ”altfel”, doar pentru că “ce zice lumea”. Îmi era frică să nu fiu sterilă, că poate nu o să am copii, nu o să mă vrea nimeni, și oare “ce o să zică lumea” că rămân necăsătorită. Auzisem că era grav dacă eram în timpul menstruației și mergeam la biserică, o fi păcat, așa că stăteam acasă. Dar dacă eu voiam să fac sex înaintea căsătoriei… aș fi ars în focurile iadului?

Apoi, pe măsură ce am crescut, am mai citit, am mai călătorit, am vorbit cu oamenii, și am văzut diverse perspective, mi-am dat seama că foarte multe dintre aceste frici erau nejustificate, și erau întemeiate pe niște dogme religioase cel puțin îndoielnice. Am realizat că nu există un adevăr absolut pe care să îl deținem, și că oamenii sunt responsabili de propriile alegeri cât timp nu lezează pe alții. Deși am crescut într-o familie destul de religioasă, m-am bucurat de libertatea de a-mi face singură calea, și de a lua deciziile pe care le-am crezut eu de cuviință. Asta înseamnă familia pentru mine – un loc unde să mă simt în siguranță, să mă simt iubită și susținută, acceptată pentru așa cum sunt.

Și aici asta înseamnă că e necondiționat – indiferent de familie, și indiferent de cum aș fi fost eu. De ce trebuie să supunem definiției, de ce trebuie să etichetăm ce înseamnă o ”familie”? Cuvântul ”iubire” n-o fi de-ajuns? Oare să etichetăm și iubirea? 🙂 Prietenii mei sunt și ei familia mea, dacă aș avea animale, le-aș numi și pe ele în familie. Cred că fiecare din noi avem dreptul să alegem liber pe cine vrem să iubim, și pe cine dorim aproape ca o familie. Iar din punct de vedere legal, nu văd de ce acest lucru ar fi interzis.

Eu aș vrea să nu-l invocăm pe Dumnezeu în ceea ce privește lucrurile de legalitate. Dacă e ceva ce am învățat despre Dumnezeu din toate religiile și credințele lumii, e că acesta e iubire. Și nu putem pretinde, în religiozitatea noastră, a fi ‘aproape’ de Dumnezeu prin ură, dispreț, ignoranță față de aproapele nostru, prin a-i impune realitatea noastră subiectivă. Una e să nu ne placă, să nu agreăm (în regulă, dreptul fiecăruia, nici mie nu-mi plac hainele animal print), și alta e îngrădirea unei libertăți.

De unde frica asta? Cu ce deranjează faptul că vecinii sunt un cuplu de homosexuali? 🙂 Dacă eu v-aș spune că sunt lesbiană, nu m-ați mai citi? V-ați pierde brusc respectul pentru persoana mea, doar pentru că am decis să privesc dincolo de niște constructe sociale restrictive, menite să limiteze libertatea individului? Cu ce vă afectează în mod direct dacă v-aș face mărturisirea asta? Vă imaginați lucruri deocheate? 🙂 Vă bate Dumnezeu? Dumnezeul meu e libertate, e iubire. Nu înseamnă că nu respect divinitatea dacă aleg să fac ce vreau eu în pat. Cât timp sunt un cetățean bun, contribuabil, am grijă de natură, și ajut pe cei din jurul meu, asta e tot ceea ce ar trebui să conteze. Cu cine vreau eu să îmi impart bunurile ar trebui să nici nu reprezinte o grijă pentru alții.

Dacă trăim mereu cu ”ce vor zice alții”, subjugați de niște concepte inoculate de mediul în care am crescut, de niște tradiții care poate nu mai au sens azi (în Antichitate să știți că homosexualitatea era o chestie obișnuită), și mai ales cât timp ne uităm în curtea celuilalt, vom fi tare departe de iubire. Zicea cineva înțelept că scopul religiei e să ne controlăm pe noi, nu să-i criticăm pe alții. Asta apropos de religie.

Fricile astea inutile și neîntemeiate nu se vor adeveri niciodată (sfârșitul rasei umane, că un homosexual s-ar putea ”da” la mine, că și copiii cuplurilor gay vor fi formați ”denaturați” etc.), pentru că dacă lumea ar înțelege că e vorba despre calitatea omului, și nu sexul său, poate lucrurile ar sta altfel. Să ne gândim, sincer, în adâncul sufletului nostru, de ce ne este de fapt teamă, și dacă se justifică în mod real. Dar să ne gândim PUR, fără a fi influențați de legi, alte practici, că ”așa zic alții”, teorii ale conspirației, și așa mai departe. Putem oare face asta? Mai multă iubire, mai puțină ură, dragii mei…

3 comentarii

  1. Mda, traim vremuri interesante. Acuma citesc Al doilea sex al lui Simone de Beauvoir si e greu sa crezi ca in urma cu un secol doar, femeile erau considerate o sub-specie. Si da, cand erau la ciclu nu aveau voie in fabrici pentru ca se inegrea zaharul si se strica sunca :))) Deci ce pretentii sa avem de la omenire pentru minoritati. Stiu, noi suntem in 2017, dar altii mai au cateva sute de ani pana ajung aici. E trist.

  2. chiar mă gândeam la asta zilele trecute. mi-am amintit de replica celor cărora le e teamă că dacă homosexualitatea intră în legalitate o să se, da, prăbușească lumea. homosexualitatea, fie că e legală sau nu, ea există. de ce oare se preferă să se bage sub preș o, până la urmă, realitate? înțeleg că se încurajează ipocrizia sau adaptarea cu forța la normele majorității. și asta pentru că nu există suficientă încredere în libertatea asta de care spui. suntem oameni băgați în corsete de mici și asta ne sufocă și naște frustrări. poate exact frustrările ăstea fac răul de care se tem unii că s-ar face dacă am fi liberi.

Lasă un răspuns

